قبل از اینکه توله سگ خود به خانه جدید بیاورید، در مورد رژیم غذایی مناسب حیوان با پرورش دهنده یا دامپزشک مشورت کنید. به گفته دکتر کلاین، تغییر غذای توله سگ شما در چند روز اول منجر به استرس بیشتر می شود و ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود. پس درباره رژیم غذایی سالم و ورزش برای توله سگ سوال کنید.

رژیم غذایی مناسب توله سگ

مارکهای معروف غذا باید معیارهایی مثل: برچسب “رژیم غذایی کامل و متعادل” داشته باشد. انجمن صدور گواهینامه، انجمن کنترل خوراک آمریکا (AAFCO) بر روی بسته های خوراک آمریکایی نوشته شده باشد. این بدان معناست که غذای مورد نظر، حداقل نیازهای غذایی مورد نیاز توله سگها را دارد.

اطلاعات بابت نیازهای تغذیه ای بر اساس سن، اندازه و نژاد

نیازهای تغذیه توله سگ با نیاز سگ بزرگسال متفاوت است. نژادهای بزرگ و غول پیکر نیز نیازهای متفاوتی نسبت به سگ های نژاد کوچک دارند. اگر توله سگ با نژادی غول پیکر دارید، باید غذایی پیدا کنید که برای توله سگهای نژاد غول پیکر فرموله شده باشد.

زیاده روی در مصرف غذا ممنوع

دکتر کلاین درباره رژیم غذایی سالم و ورزش برای توله سگ می گوید: “نیازی به مکمل رژیم غذایی نیست” صاحبان توله سگها باید دستورالعمل های تغذیه و برچسب مواد غذایی را بر اساس سن و وزن حیوان خانگی خود بخوانند و سپس خرید کنند. حتماً وعده های کوچکتر را به جای یک وعده غذایی سنگین جایگزین کنید. بسته به نژاد و اندازه حیوان خانگی، باید توله سگ را سه وعده در روز از دو تا شش ماهگی تغذیه کنید .

پس از آن، می توانید به دو بار در روز تغییر دهید. سگ های نژاد غول پیکر می توانند سه بار در روز تا حدود شش تا هشت ماهگی تغذیه شوند. بهتر است ۳۰ دقیقه بعد از قرار دادن کاسه های غذا، آنها را جمع کنید. مطمئن شوید که آب همیشه در دسترس حیوان است.

بیشتر بخوانید: بهترین غذای توله سگ در حال رشد چیه؟

هرگز توله سگها را بیش از حد وادار به ورزش نکنید

به عنوان یک قاعده کلی، توله سگها باید برای هر ماه از سن خود هر روز ۱۰ دقیقه ورزش کنند. به عنوان مثال ، ۱۰ دقیقه در یک ماهگی، ۲۰ دقیقه در دو ماهگی و غیره. این مقدار زمان می تواند در طول روز پخش شود. توله سگها قبل از اینکه مفاصل آنها کاملاً بالغ نشود، نباید در حال آهسته دویدن یا راه رفتن در خیابان باشند. اغلب بین ۱۲ تا ۱۶ ماهگی برای بسیاری از نژادها رخ می دهد، اگرچه برای نژادهای غول پیکر ممکن است این اتفاق تا ۱۸-۲۰ ماهگی رخ بدهد.

علائم افزایش وزن صحیح را بشناسید

برخی از علائم جسمی افزایش وزن توله سگ در اثر رژیم غذایی سالم و ورزش برای توله سگ به گفته دکتر دلانی موارد زیر است:

  1. دنده های حیوان خانگی شما باید به راحتی احساس شوند. هنگام مشاهده از پهلو و از بالا باید خط کمر بطور قابل توجهی مشاهده شود.
  2. به سختی می توانید دنده توله سگ خود را احساس کنید، نشانه های تغذیه بیش از حد و احتمالاً اضافه وزن توله سگ شماست.
  3. شکم گردی مشاهده می کنید؟ نشانه های تغذیه بیش از حد و احتمالاً اضافه وزن توله سگ شماست.

توصیه می کنیم از مارک های معتبر غذای سگ استفاده کنید و حد اعتدال را برای صرف هر وعده حیوان خود در نظر بگیرید تا سگ دلبند شما دچار اضافه وزن نشود.

دلایل اضافه وزن سگهای خانگی

دلایل زیر بسیار در اضافه وزن سگ های خانگی دخیل هستند:

  • روی آوردن زود هنگام به غذای بزرگسالان: دکتر فریمن می گوید: “این بزرگترین اشتباهی است که می بینم. توله سگهای نژاد کوچک و متوسط در حال رشد باید از غذای توله سگ تا ۱۲ ماهگی تغذیه شوند. توله سگهای نژاد بزرگ باید از رژیم غذایی مخصوص توله سگهای نژاد بزرگ تا سن ۱۲ تا ۱۸ ماهگی استفاده کنند. “
  • کمک به رشد سریع توله سگها: دکتر فریمن، توصیه می کند ضمن رژیم غذایی سالم و ورزش برای توله سگ، وزن او را به طور مکرر اندازه گیری نمائید. او می گوید: “برای سلامتی توله سگها و کمک به آنها در زندگی بسیار مهم است که توله سگها را در طول دوره رشد خود لاغر نگه داریم.”
  • بیش از حد به توله سگ خود غذا می دهید: به گفته متخصصان دامپزشکی ، تغذیه بیش از حد برای سگهای بزرگسال اضافه وزن یا چاقی به همراه دارد. سلامت حیوان را به خطر می اندازد. خطر سلامتی برای توله سگهایی که دارای اضافه وزن هستند نیز وجود دارد. تغذیه بیش از حد می تواند به مشکلات مفصلی و ارتوپدی بیانجامد. در نهایت منجر به طول عمر کمتری شود.

بیشتر بخوانید: بهترین غذابرای سگ در تابستان

بدانید چه زمانی به دامپزشک مراجعه کنید:

اسمارت وت می گوید ، حتی اگر رژیم غذایی سالم و ورزش برای توله سگ را رعایت می کنید، باید با دامپزشک تماس بگیرید. شما باید برنامه ریزی کنید که توله سگ خود را هر سه تا چهار هفته توسط دامپزشک ویزیت کنید. بازدیدهای معمول می تواند از افزایش وزن جلوگیری کند. دامپزشک می تواند به شما کمک کند تغذیه توله سگ خود را تنظیم کرده و از مضرات طولانی مدت اضافه وزن یا چاقی جلوگیری کند.